Butchers Club Burger

今日は、お友達とランチをご一緒しました。ふと気づくと約束の日が来ていて、昨日慌ててお友達と場所の相談をして夜中に決めたのですが、クラークキーに昨年10月にオープンした香港で評判が良いらしい気になっていたバーガーのお店、Butchers Club Burger。今日ご一緒したお友達とは何度も新しいお店に挑戦しては撃沈していてかなり心配でしたが(笑)。

I had lunch with a friend today.  We hadn’t decided where to go until very late last night but I was able to make a reservation in the middle of the night at “Butchers Club Burger” – not that we needed a reservation as it was quite empty.

14Mar16Lunch1

 

ランチタイムはフライドポテト(鴨の脂で3度揚げているそう)とソフトドリンクがつくセットがあるので、セットを2つオーダー。1つはシグニチャーバーガー、もう1つはチキンの辛いソースのバーガーをオーダーして、半分ずついただきました。

They had a lunch set menu, which is a burger, duck fat fried potato and soft drink.  We ordered 2 lunch set, one with a signature burger and the with chicken burger with some spicy sauce and we shared.

シグニチャーバーガー。熟成牛を使っているというのがこのお店の売りのようです。わたしもですがご一緒したお友達もお肉の匂いに敏感で、シンガポールでは臭みが気になって食べられないことも多いのですが、わたしは大丈夫でした。でも、ソースが多くてソースの味しかしない感じ。お友達は、焼かれているところは美味しいけど、生っぽいところがギリギリ食べられる感じ、とおっしゃっていました。わたしがいただいたところはほとんど結構火が通っていたので大丈夫だったのかもしれません。

The Signature Burger:  Both my friend and I are very sensitive to the “smell” of meat.  I was OK with this but my friend found the rare part a little strong although she liked the well-done part.  My share was mostly cooked thoroughly and also there was a lot of sauce, so to be honest I could mostly taste the sauce rather than the burger.

ポテトは鴨が苦手なので鴨の脂で揚げたポテトもだめかなと思いましたが(でもバーガーとソフトドリンックをオーダーするよりお得だったのでセットをいただきました)、特に臭みは感じませんでした。でも、特に旨味があるとも思わず、もう少し熱いうちにお塩をかけたほうが美味しいのでは。いずれにしてもバーガーでお腹がいっぱいになったので、ポテトは数個しかいただけず。

I wasn’t expecting to be able to eat the fried potatoes because I thought it would taste like duck as it’s fried in duck fat but it didn’t have a very strong flavour.

14Mar16Lunch2

チキンのほうは結構辛かったのと、ソーソの味が濃すぎて塩辛く感じました。一緒に挟んであるコールスローにもしっかり味がついているので、全体に味が濃いです。

The chicken burger was quite salty because the sauce was salty and spicy and the coleslaw was also seasoned well.

14Mar16Lunch3

どちらも、可もなし不可もなし、って感じかな、と思いました。悪くはないので近くにいたらまた行ってもいいけれど、わざわざまた行きたいと思うほどではないかな。音楽がうるさいのが気になったのと、サービスもあまり良い印象ではなかったですし、お安くないですしね。。セットでS$25(++)でそれぞれ50ドルずつ出して100ドルからおつりをもらったのですが、50セント少なくきました。強制的にチップ?ってどうなの?まぁ、2人で分けるのに困るし言うほどの金額でもなかったのでそのまま出ましたが、あまり気分は良くないですね。とっても空いていたので、多分平日の昼間は予約なしでも大丈夫だと思います。リャンコートの直ぐ近くなので、お買い物のついでのときにリャンコートのなかで食べるよりはいいかな、とは思います。とりあえず撃沈ではなくて、良かったです(笑)。

Both of them were good but not special.  If I were in Lian Court or somewhere near there, I wouldn’t mind going there but I don’t feel it’s special enough for me to WANT to go back.  The music was quite loud so it wasn’t easy to talk, and the service didn’t seem to exist much.  When we paid and got our change they didn’t give us the 50 cents that they should have – it’s so small that we didn’t feel like complaining but it didn’t feel right.  The burgers were both quite large and I was quite glad we shared 2 different ones because I might’ve got tired of one same taste.

量はたっぷりありました。1つだと途中で飽きるかも。。。

バーガーにも好みがあると思いますが、個人的にはデンプシーの Roadhouse が今の所シンガポールで一番好みです。

Personally, I like Roadhouse’s burger the best in Singapore so far.

ランチの後は、タングリンモールでお茶。というのも、このお友達と会うと豪雨になることが多く(笑)、雨が降っても帰れそうなところ、ということで。と言ってもシンガポールはいつ豪雨になってもおかしくないところではありますので、本当にこのお友達が特別雨を呼ばれるということもないようには思うのですが、ご本人はすっかりそう思い込んでおられ、確かに多いような気も。。。(笑)。雨が降りやすい時間帯に出かけられる機会が多いということかもしれません。1日降っていることもありますが、ここは3時頃、または夕方の5時頃から豪雨になることが多いような気がします。

After lunch, we went to Tanglin Mall for tea.  It has been raining heavily here so we wanted to be somewhere easy for me to find a taxi and for my friend to be able to walk from.  It did rain heavily at one point but it stopped relatively soon so we were OK to get back.

今日もお茶をしている時に激しい雨になっていましたが、様子を見つつ、降り止んだ時に解散しました。

 

3A River Valley Road
#01-01B Clarke Quay
179020

Tel: 6837 0675

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s